Ćwiczenie wymowyZakres działań diagnostycznych

W gabinecie ANIMO prowadzę specjalistyczne działania diagnostyczne, które pozwalają trafnie rozpoznać potrzeby rozwojowe i edukacyjne dziecka. Diagnoza jest pierwszym krokiem do skutecznej terapii i indywidualnego wsparcia. Obejmuje m.in.:

  • ocenę gotowości szkolnej — czyli przygotowania dziecka do podjęcia nauki w klasie pierwszej,
  • diagnozę rozwoju psychomotorycznego dzieci w wieku 5–6 lat (narzędzie 5/6R),
  • badanie profilu psychoedukacyjnego PEP-R,
  • ocenę ryzyka dysleksji (SWM) u dzieci w wieku od 3 do 7 lat,
  • diagnozę spektrum autyzmu,
  • ocenę gotowości do nauki matematyki,
  • ocenę gotowości do nauki czytania,
  • test inteligencji wielorakich według koncepcji H. Gardnera,
  • analizę profilu dominacji i stylu uczenia się według E. Klimas-Kuchtowej i C. Hannaford,
  • diagnozę afazji motorycznej.

Każde badanie przeprowadzam z uważnością i troską, dostosowując narzędzia do wieku i możliwości dziecka. Diagnoza pozwala nie tylko zrozumieć trudności, ale przede wszystkim odkryć potencjał i wyznaczyć kierunek dalszej pracy terapeutycznej.

 

Metody pracy terapeutycznej

W moim gabinecie prowadzę terapię pedagogiczną opartą na sprawdzonych metodach, które przynoszą realne efekty w pracy z dziećmi i młodzieżą. Korzystam z różnorodnych podejść, dostosowując je do indywidualnych potrzeb każdego dziecka.

W pracy wykorzystuję nowoczesne pomoce dydaktyczne oraz profesjonalny sprzęt terapeutyczny, który wspiera rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny dziecka.

Wśród wykorzystywanych metod znajdują się m.in.:

  • Metoda krakowska (prof. J. Cieszyńska),
  • Dziecięca matematyka (E. Gruszczyk-Kolczyńska),
  • System nauki matematyki NUMICON,
  • Terapia ręki I i II stopnia,
  • Gimnastyka umysłu (P. Dennison),
  • Czytanie globalne (G. Doman),
  • Metoda ruchu rozwijającego (W. Sherborne),
  • Systemy percepcyjno-motoryczny (N.Kephart),
  • Metoda Dobrego Startu (M.Bogdanowicz),
  • Glottodydaktyka (B. Rocławski),
  • Program Aktywności Ruchowej (M.Ch. Knillowie),
  • Program Frostig-Horne,
  • Muzykoterapia, arteterapia, logorytmika,
  • Sensoplastyka, metody relaksacyjne,
  • Integracja sensoryczna,
  • Trening umiejętności społecznych (TUS),
  • Jogę i aerial jogę dla dzieci,
  • Komunikacji zastępczej AAC /z wykorzystaniem tablic do komunikacji i MÓWIK-a/.

Dla kogo prowadzę terapię?

Pracuję z dziećmi i młodzieżą:

  • wymagającymi kształcenia specjalnego,
  • posiadającymi opinie o wczesnym wspomaganiu rozwoju,
  • z opiniami z poradni psychologiczno-pedagogicznej,
  • bez formalnej diagnozy, ale z trudnościami w nauce,

 

  • z deficytami rozwojowymi,
  • z trudnościami w relacjach społecznych — nieśmiałymi, wycofanymi, zamkniętymi w sobie,
  • przejawiającymi trudne zachowania

Zakres terapii pedagogicznej

Tworzę przestrzeń, w której każde dziecko może poczuć się bezpiecznie, a rodzic — zrozumiany i wspierany.

Prowadzę terapię pedagogiczną dzieci:

  • z trudnościami w nauce,
  • z obniżoną sprawnością intelektualną i grafomotoryczną,
  • z opóźnionym rozwojem mowy,
  • z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
  • z zespołami genetycznymi,
  • z afazją,

 

  • z niepełnosprawnością intelektualną,
  • z mózgowym porażeniem dziecięcym,
  • z niedosłuchem,
  • z niepełnosprawnościami sprzężonymi,
  • z dysleksją,
  • z trudnościami w zachowaniu.

Wsparcie dla rodziców

Wspieram również rodziców, pomagając im zrozumieć przyczyny zachowań dzieci oraz ucząc skutecznych metod pracy w domu. Wierzę, że równoległa pomoc dziecku i jego rodzinie to najlepsza droga do trwałej zmiany. Dlatego zachęcam do udziału we wspólnych zajęciach.