Zakres działań diagnostycznych
W gabinecie ANIMO prowadzę specjalistyczne działania diagnostyczne, które pozwalają trafnie rozpoznać potrzeby rozwojowe i edukacyjne dziecka. Diagnoza jest pierwszym krokiem do skutecznej terapii i indywidualnego wsparcia. Obejmuje m.in.:
- ocenę gotowości szkolnej — czyli przygotowania dziecka do podjęcia nauki w klasie pierwszej,
- diagnozę rozwoju psychomotorycznego dzieci w wieku 5–6 lat (narzędzie 5/6R),
- badanie profilu psychoedukacyjnego PEP-R,
- ocenę ryzyka dysleksji (SWM) u dzieci w wieku od 3 do 7 lat,
- diagnozę spektrum autyzmu,
- ocenę gotowości do nauki matematyki,
- ocenę gotowości do nauki czytania,
- test inteligencji wielorakich według koncepcji H. Gardnera,
- analizę profilu dominacji i stylu uczenia się według E. Klimas-Kuchtowej i C. Hannaford,
- diagnozę afazji motorycznej.
Każde badanie przeprowadzam z uważnością i troską, dostosowując narzędzia do wieku i możliwości dziecka. Diagnoza pozwala nie tylko zrozumieć trudności, ale przede wszystkim odkryć potencjał i wyznaczyć kierunek dalszej pracy terapeutycznej.
Metody pracy terapeutycznej
W moim gabinecie prowadzę terapię pedagogiczną opartą na sprawdzonych metodach, które przynoszą realne efekty w pracy z dziećmi i młodzieżą. Korzystam z różnorodnych podejść, dostosowując je do indywidualnych potrzeb każdego dziecka.
W pracy wykorzystuję nowoczesne pomoce dydaktyczne oraz profesjonalny sprzęt terapeutyczny, który wspiera rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny dziecka.
Wśród wykorzystywanych metod znajdują się m.in.:
- Metoda krakowska (prof. J. Cieszyńska),
- Dziecięca matematyka (E. Gruszczyk-Kolczyńska),
- System nauki matematyki NUMICON,
- Terapia ręki I i II stopnia,
- Gimnastyka umysłu (P. Dennison),
- Czytanie globalne (G. Doman),
- Metoda ruchu rozwijającego (W. Sherborne),
- Systemy percepcyjno-motoryczny (N.Kephart),
- Metoda Dobrego Startu (M.Bogdanowicz),
- Glottodydaktyka (B. Rocławski),
- Program Aktywności Ruchowej (M.Ch. Knillowie),
- Program Frostig-Horne,
- Muzykoterapia, arteterapia, logorytmika,
- Sensoplastyka, metody relaksacyjne,
- Integracja sensoryczna,
- Trening umiejętności społecznych (TUS),
- Jogę i aerial jogę dla dzieci,
- Komunikacji zastępczej AAC /z wykorzystaniem tablic do komunikacji i MÓWIK-a/.
Dla kogo prowadzę terapię?
Pracuję z dziećmi i młodzieżą:
- wymagającymi kształcenia specjalnego,
- posiadającymi opinie o wczesnym wspomaganiu rozwoju,
- z opiniami z poradni psychologiczno-pedagogicznej,
- bez formalnej diagnozy, ale z trudnościami w nauce,
- z deficytami rozwojowymi,
- z trudnościami w relacjach społecznych — nieśmiałymi, wycofanymi, zamkniętymi w sobie,
- przejawiającymi trudne zachowania
Zakres terapii pedagogicznej
Tworzę przestrzeń, w której każde dziecko może poczuć się bezpiecznie, a rodzic — zrozumiany i wspierany.
Prowadzę terapię pedagogiczną dzieci:
- z trudnościami w nauce,
- z obniżoną sprawnością intelektualną i grafomotoryczną,
- z opóźnionym rozwojem mowy,
- z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
- z zespołami genetycznymi,
- z afazją,
- z niepełnosprawnością intelektualną,
- z mózgowym porażeniem dziecięcym,
- z niedosłuchem,
- z niepełnosprawnościami sprzężonymi,
- z dysleksją,
- z trudnościami w zachowaniu.
Wsparcie dla rodziców
Wspieram również rodziców, pomagając im zrozumieć przyczyny zachowań dzieci oraz ucząc skutecznych metod pracy w domu. Wierzę, że równoległa pomoc dziecku i jego rodzinie to najlepsza droga do trwałej zmiany. Dlatego zachęcam do udziału we wspólnych zajęciach.